FANDOM

Bender Bending Rodrigues
Bender
Bender jonottamassa itsemurhakoppiin

  Status

Elossa

  Laji ja sukupuoli

Robotti, miesbotti

  Asuinpaikka

New New York

  Syntymäaika

  Kuolinaika

  Toimenkuva

Kokki Planet Expressillä

  Sukulaiset

  Ensiesiintyminen

"Space Pilot 3000" (1ACV01)

Bender Bending Rodrigues on taivutusyksikkötyypin robotti, joka työskentelee Planet Expressin kokkina.

Elämä Muokkaa

Menneisyys Muokkaa

Taivutusyksikkö Bender työskenteli aiemmin palkkien taivuttajana. Kun hän kuuli, että hänen taivuttamansa palkit käytettiin itsemurhakoppien rakentamiseen, hän alkoi ajatella elämänsä hyödyttömyyttä ja päätti tappaa itsensä.[1]

Planet Expressille Muokkaa

Odottaessaan itsemurhakopin jonossa 31. joulukuuta 2999 hän tapasi jonossa Fryn, joka tosin luuli käyttävänsä puhelinkoppia. Koska Benderillä oli kiire, hän ehdotti, että hän ja Fry menisivät koppiin yhtä aikaa. Kummatkin tosin pääsivät sieltä elossa pois. Bender sai pian tietää, että Fry oli 1900-luvulta, ja oli jäädytetty tuhanneksi vuodeksi.[1]

Bender päätti auttaa Frytä, joka oli pakenemassa kohtalonmääräysvirkailija Turanga Leelaa. Leela yritti asentaa Fryhyn lainmukaisen ammattisirun, mutta päätti lopulta olla tekemättä sitä ja ryhtyi Fryn ja Benderin kanssa "työkarkuriksi". Lopulta kolmikko sai töitä, kun Hubert J. Farnsworth otti heidät töihin Planet Expressille.[1]

Lisätietoa Muokkaa

Esiintymiset Muokkaa

(Kaikki jaksot)

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 (1ACV01) Space Pilot 3000